«Skroutz» όνομα και πράμα: Ανακοίνωση για την εκδικητική απόλυση συναδέλφου

Στις 4/2/2022, η εταιρία Skroutz Last Mile προχώρησε στην εκδικητική και απροειδοποίητη απόλυση του συναδέλφου μας Νίκου Ι. με την πρόφαση ότι δε ταιριάζει στη «φιλοσοφία» της εταιρείας, επειδή διεκδίκησε τα δεδουλευμένα τις ημέρες που κηρύχθηκαν αργίες λόγω του χιονιά.

Η εργοδοσία είχε ενημερώσει εγγράφως ότι όσοι και όσες dispatchers (τηλεφωνική υποστήριξη οδηγών) δουλέψουν εκείνη τη μέρα θα πληρωθούν με 75% προσαύξηση, καθώς το τμήμα της Αθήνας εξυπηρετεί και το αντίστοιχο στη Θεσσαλονίκη που λειτούργησε κανονικά.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία αρνήθηκε τελικά να πληρώσει την προσαύξηση επικαλούμενη κάποια αλλαγή στις εξαγγελίες της κυβέρνησης. Όταν ο Νίκος Ι. ζήτησε εξηγήσεις από τη διοίκηση, τον ενημέρωσαν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν την συνεργασία τους μαζί του καθώς είναι αντιδραστικός και unhappy παρότι αποδοτικός…

Αμέσως μετά την απόλυση του, ο συνάδελφος προχώρησε σε καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας και στο κλαδικό σωματείο τηλεπικοινωνιών ΣΕΤΗΠ διεκδικώντας την άμεση επαναπρόσληψή του καθώς και την καταβολή της προσαύξησης της αργίας του μισθού του.

Η εταιρεία, μετά από μόλις δυο μέρες, προχώρησε στην πληρωμή της προσαύξησης (+75%) σε όσα άτομα είχαν δουλέψει εκείνες τις μέρες. Αυτό ήταν μια μικρή νίκη που μας δείχνει ότι ακόμα και ένας άνθρωπος, όταν διεκδικεί στους χώρους εργασίας, τότε μπορούν να κερδίσουν όλοι και όλες.

Η αντιμετώπιση του Νίκου Ι. δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Οι εργασιακές συνθήκες στην Skroutz Last Mile είναι πολύ πιεστικές, με συναδέλφους και συναδέλφισσες τόσο από το τμήμα των dispatchers όσο και από το customer support να έχουν παραιτηθεί λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας.

Αντίστοιχες είναι και οι συνθήκες που επικρατούν στο τμήμα των οδηγών: απολύσεις με πρόφαση την μειωμένη απόδοσή τους, πίεση για υπερωρίες, μη καταβολή συμφωνημένου bonus, επιβάρυνση των εργαζομένων για τις υλικές ζημιές των εταιρικών οχημάτων, προσβλητικές συμπεριφορές και ηθικές παρενοχλήσεις, είναι μερικά μόνο παραδείγματα.

Και στην ίδια την Skroutz όμως υπάρχουν αντίστοιχα ζητήματα. Η εντατικοποίηση μέσα στην πανδημία έχει βαρέσει κόκκινο σε όλες τις ομάδες, ενώ έχουν ξεκινήσει να πυκνώνουν τα περιστατικά απολύσεων με αφορμή την αξιολόγηση.

Εμείς, οι οδηγοί, οι dispatchers, οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση, στη διαχείριση περιεχομένου, οι προγραμματιστές και οι προγραμματίστριες της πλατφόρμας στεκόμαστε στο πλευρό του συναδέλφου μας και απαιτούμε την επαναπρόσληψή του.

Η Skroutz που μόνο το 2020 αύξησε τα κέρδη της κατά 146% ξέρει καλά ότι χωρίς εμάς είναι ένα τίποτα. Νομίζουν ότι επειδή πολλοί και πολλές από εμάς δουλεύουμε ακόμα με τηλεργασία, δεν γνωρίζουμε τι γίνεται. Είναι γελασμένοι. Θα το καταλάβουν όταν μας δουν ενωμένους και ενωμένες απέναντί τους!

 

Επιτροπή Εργαζομένων Skroutz Last Mile – ΣΒΕΟΔ
Radical I.T. – Αγωνιστική Πρωτοβουλία σε Τηλεπικοινωνίες & Πληροφορική
Εργαζόμενοι και εργαζόμενες από Skroutz Last Mile και Skroutz

Αφήστε μια απάντηση